• Praca z pacjentem rozpoczyna się od wywiadu z rodzicami (opiekunami), który dotyczy rozwoju psychofizycznego dziecka.
  • Przeprowadzane jest badanie budowy anatomicznej i motoryki narządów mowy, sposobu oddychania, połykania, orientacyjne badanie słuchu.
  • Sprawdzane jest rozumienie mowy, zasób słownictwa, ogólne umiejętności komunikacyjne.
  • Badana jest artykulacja - sposób wymowy głosek.
  • W zależności od wieku pacjenta przeprowadzane jest ponadto badanie słuchu fonematycznego, analizy i syntezy słuchowej, umiejętność czytania i pisania, budowania logicznej wypowiedzi zdaniowej, opowiadania itp.
  • Następnie omówione zostają problemy i trudności pacjenta, które zostały zdiagnozowane.
  • Po przedstawieniu planu terapii wdrożony zostaje program terapeutyczny.
  • Ćwiczenia prowadzone są w formie sesji indywidualnych. Pacjent otrzymuje także zestawy ćwiczeń do pracy w domu.

Terapia obejmuje pacjentów z:

  • wadami wymowy (dyslalie)
  • opóźnionym rozwoju mowy
  • jąkaniem
  • zaburzeniami motoryki orofacjalnej
  • zaburzeniami percepcji słuchowej
  • zaburzeniami komunikacji osób z niepełnosprawnością intelektualną, niedokształceniem mowy o typie ofozji, autyzmem, zespołem Downa i innymi zespołami genetycznymi
  • porażeniem nerwu twarzowego

Oferta gabinetu obejmuje także:

  • Wczesną interwncję logopedyczną (dzieci od 0 do 3 rż) w przypadku niemowląt, małych dzieci z ob- ciążonym wywiadem ciążowo-okołoporodowym
  • profilaktykę zaburzeń mowy i komunikacji oraz stymulowanie rozwoju mowy
  • terapię karmienia (nauka połykania, gryzienia, żucia itd.), a także pokonywanie wybiórczości pokarmowej